Septembar. Mjesec koji asocira na nove početke. Nakon duge ljetne pauze, septembar bi uvijek došao nekako neočekivano i tjerao me da se budim iz lijenosti  uzrokovane morem, suncem i odmaranjem. Nekada je septembar značio početak nove školske godine. Danas septembar znači pripremu za početak nove akademske godine. Ali, sve se to svede na isto, pogotovo kad septembar znači i septembarske rokove, „peglanje“ oko papira za upis itd.

Ali, ovog ljeta ja sam na septembar pogledala nekim drugim očima. Kad zanemariš gužvu i gungulu, zar nije lijepo uživati u kafi sa prijateljima koje nisi vidio cijelo ljeto? Iskreno, ovo ljeto provela sam radeći, na odmor sam išla u junu, razvukla sam jedan ispit unedogled i nekako „zaglavila“ sama u Sarajevu. Odjednom sam shvatila da većina mog društva živi van Sarajeva i da ih do septembra neću vidjeti. Koji preokret- počela sam iščekivati septembar kao žedan vodu!

Nevjerovatno kako se na fakultetu zbližiš sa ljudima sličnim sebi, koji dijele slična očekivanja, brige, nade… I onda to odjednom nestane preko ljeta, nekako se pritaji. Vjerovatno do sada to nisam ni shvaćala jer sam bila svjesna da će doći novi septembar i da ću raju vidjeti uskoro. Kako se bliži kraj studiranju, sve mi više znači i septembar, i fakultet, i kafe umjesto predavanja. Ono po čemu se pamti fakultet nisu profesori, a urijetko je to i stečeno znanje. Fakultetsku teoriju svi bolje naučimo u praksi i prosjek nam tu vrlo malo pomaže. Važniji fakultet od onog strukovnog je onaj životni, a on puno duže traje.

Radujem se ovom septembru i godini koja je predamnom, ali me hvata neka zebnja oko srca, što bi stari ljudi rekli, kad pomislim na naredni juni. Da li završetak posljednje godine studija predstavlja i završetak druženja?

Naravno, sve zavisi od osobe do osobe i načina na koji shvaćamo prijateljstva na fakultetu, ali neizbrisiva činjenica je da nakon diplome počinje drugo razdoblje života, malo zrelije i malo odgovornije od ovog sad. Zbog toga, svim studentima poručujem da iskoriste studiranje, da uživaju u svakom danu provedenom na predavanjima ili kafama i da bilježe uspomene, jer ćemo svi jednom poželjeti da se vratimo u dane koji sada izgledaju puni briga, a za nekoliko godina djelovat će potpuno bezbrižno. Carpe diem- iskoristi dan!

 

Ovaj tekst možete pročitati u septembarskom broju BH Studenta.

