Čestitajte mi! 🙂 Pa eto, ne znam šta da vam kažem. Nema se u suštini nešto puno pričati o tome. Dobila sam tu poruku, tako su mi rekli i eto, ja sam to podijelila sa vama.

Ustvari, riječ je o Facebook akciji protiv raka dojke. Sjećate li se kada su djevojke na status stavljale boju grudnjaka, pa su nakon toga stavljale gdje vole držati torbicu? Nešto tako je i ovaj put. Naime, postaviš na status broj koji predstavlja datum tvog rođenja, a umjesto mjeseca staviš grad koji odgovara tvom mjesecu rođenja (npr, oktobar=Amsterdam)- dakle, ja ću 14 mjeseci živjeti u Amsterdamu.

Prva akcija mi je imala smisla. Bojom grudnjaka skrećeš pažnju na svoje dojke, zar ne? Drugu sam podržala jer sam podržala i prvu, a treću, koja mi je već izgubila smisao, podržala sam da ne budem partibrejker. Eh sad, koliko je to pametno s moje strane, ne bih znala reći. Malo sam se osjećala glupo kad sam vidjela status @cyberbosanke jer sam znala da je u pravu.

I ja sam prethodnog mjeseca upratila na twitteru akciju #mojedojkesuok i zahvaljujući njoj prvi put sam nakon tuširanja obavila temeljit samopregled. Nikakvih kvržica, promjena i sl., dakle mogu reći „Moje dojke su OK“.  Pa i ne baš- još nisam obavila ljekarski pregled, a i poznata sam po tome da doktoru idem tek kad zaboli. Svečano obećavam da ću to učiniti što prije, ne radi akcije, nego radi sebe. Neko će sad reći „Popusti nas curo, mlada si ti za to“. Voljela bih da sam premlada. Voljela bih da su svi stereotipi koje imamo o raku dojke istina. Niko nije premlad. Nedavno je djevojka od 15 godina oboljela od raka dojke. Kćerka tatinog prijatelja je u ranim dvadesetim umrla od raka dojke. Prerano nije, a ako povedete malo računa neće biti ni prekasno.

Idemo dalje. Znate kada vam kažu ako imate male grudi šanse za rak dojke su praktično nemoguće? Netačno. Grudi su grudi, male ili velike, a rak je rak. Dakle, nije ni to izgovor da se ne pregledate.

Muškarce ovo ne zanima? Nije tačno! Evo primjer kako je bloger Miloje Sekulić učestvovao u akciji- „Opipajte dojke svoje drage“.

Bojite se pregleda? Bojim se i ja zubara pa svakih 6 mjeseci idem na pregled i imam savršen osmijeh.

Strah vas je pokazati dojke doktoru? To vam je nekako tabu, stidite se ginekoloških pregleda? A da sutra umrete da li bi stid bio važan?

Kada idete ne pregled dojke važno je znati da nije svaki tumor ujedno i rak. Mamografija i biopsija će pokazati prirodu tumora, ali tumor je ipak potrebno hirurški otkloniti kako se ne bi proširio ili metastazirao.  I ne, neće vam svaki put “odsjeći cijelu dojku”. O simptomima pročitajte više na sajtu. Ako imate kvržicu na dojci to ne znači i da ste osuđeni na smrt. Pokrenite se, učinite nešto za svoje zdravlje!

A što se tiče Facebook akcija tipa „Idem u Amsterdam na 14 mjeseci“, one su ok, ukoliko ljudima počnete objašnjavati zašto ste postavili taj status i zašto je važna svijest o zdravlju ne samo vaših dojki, nego i vašeg organizma. Još je bitnije da vas ljudi saslušaju. Komentari na moj status bili su „čestitam“, „kad ideš“, „kako, šta- hoću detalje!“ Dragi moji, evo detalja. Moj Amsterdam biće ljekarski pregled, a period od 14 mjeseci posvetiću ovoj bolesti u svakom mogućem vidu podrške.

I za kraj, sjećate li se akcije protiv raka grlića materice? Život nije samo kupi- plati.

