Oznake

, , ,


Sve češće se družim sa geekovima u posljednje vrijeme. Možda zato što sam jednim dijelom i ja dio ‘štreberske’ kulture, iako sam ranije nekako uvijek uspjevala da se družim s ‘popularnom’ rajom. Nije da sad to ne mogu, samo sve manje želim da idem po kafama sa ljudima bez cilja, nekog ličnog uspjeha, znanja o raznoraznim temama. Pitam se, jesam li onog trenutka kada sam odlučila završiti faks u roku istovremeno honorarno radeći i sama postala geek? Vjerovatno ne.

Image

Danas su geekovi mnogo više kul nego što su to bili ranije, a, čini mi se, sve zahvaljujući internetu. Današnji geekovi su informatičari, programeri, naučnici u potrazi za vještačkom inteligencijom. Kada sav taj njihov stručni jezik izrodi android telefone, ‘pametne komjutere’, super sajtove ili robote, jedino što možemo reći je- ‘Baš kul!’ Sjetite se samo filma „Društvena mreža“ o Marku Zuckenbergu i Facebooku. Ili filma „Briljantni um“. Uf, baš su seksi ti geekovi nekad 😉

Je li popularnost geekova proizvod hipsterske kulture?

Hipsterska kultura, tj. sve ono što odudara od mainstream kulture, postala je upravo ono od čega je bježala- mainstream! Hodate ulicama i vidite ležerno obučene mlade ljude, svi nose crno uokvirene ‘štreberske’ naočale, često na glavi imaju one dugačke kape i sve to izgleda tako nemarno da vjerovatno ne biste ni pomislili kako su taj izgled pažljivo osmislili. A vjerovatno jesu!

Inspirisan teškim američkim srednjoškolskim i fakultetskim životom, Hollywood sve češće izbacuje filmove i serije u kojima su glavni likovi ‘teški štreberi’ koji kasnije postanu uspješni, slavni itd. Nije kod nas baš kao u USA, ali geekove jesmo zvali štreberima i jesmo im se smijali jer imaju sve petice i čitaju dodatnu literaturu. Zato je uvijek bilo onih, poput mene tada, koji smo se pravili da nam petice padaju s neba a mi ništa ne učimo. I onda nekako, kako sam krenula na faks, sve više su me zanimali ljudi koji idu po seminarima i čitaju dodatnu literaturu, a gubila sam interesovanje za leziljeboviće sa indeksom u zadnjem džepu farmerki. Tako sam upoznala geekove kojima se divim i čija me fasciniranost brojevima zabavlja, primjetivši da oko sebe okupljaju dosta ljudi koji ih ne vide kao štrebere; naprotiv, kul su im. (Znam da vas nekoliko sad ovo čita i da se zadovoljno smješkate :))

Da, geekovi su postali kul i nema sumnje u to. I dalje su nam smješni, ali su mnogo zabavniji jer ih, na neki način, kontamo. Geekove i dalje ne vole samo leziljebovići bez cilja u životu koji će im kasnije zavidjeti na uspjesima. Hipsterski je biti geek i treba se ponositi time 🙂

P.S. Autorica je trenutno inspirisana serijom „The Big Bang Theory“, ne zamjerite joj 🙂

Image

