Lady-Gaga-Red-LipstickNeki ljudi se pojave slučajno u tvom životu. Spoji vas nepoloženi ispit, knjiga u fakultetskoj čitaonici ili prvi posao i dok trepneš okom prođe pet godina, a one su još tu. Moja tri sunca, Adnana, Erna i Anesa. Zajedno smo prošle prve poslove, prve ljubavi, prve ispite, prve odbranjene  diplomske, pa poslije magistarske. Zajedno preživjele raskide, razočaranja, grozne modne kombinacije i još gore frizure.

Svako naše putovanje obilježile su razglednice na kojima je ispisana ljubav i nedostajanje. Od Italije do Engleske, preko Njemačke i Kipra, sve do Turske, Austrije i Rumunije, iako nismo zajedno putovale uvijek smo jedna drugoj bile u mislima.

I nije važno koliko dugo se nismo vidjele, uvijek ćemo biti tu jedna za drugu. Za nekoliko dana idemo na dernek poslije kojeg ćemo sve četiri plakati jer jedna ode od nas. Ali i tamo daleko, uvijek će nam biti blizu. Pa makar kafe ispijale preko skajpa, a selfie slikale zagrlivši laptop.

Stavit ćemo crveni karmin i nabaciti osmijeh jer to najbolje znamo. I najbolje izgledamo kada smo zajedno.

*****

Neki ljudi mogu godinama biti odsutni iz tvog života a kad se vrate sve izgleda kao da nikada nisu ni otišli. Tako je sa mojim prijateljima sa koledža, vrate se jednog dana i podsjete te da život može biti jednostavan, pun smijeha i zabavan. Iva je jedna od tih ljudi.

Sa 17 godina se počinješ šminkati i istovremeno se zaljubljuješ. Stavljaš crveni karmin da prikriješ slomljeno srce. Ne znaš da će baš te rane najbrže zacijeliti i da ćeš se godinama kasnije smijati svemu što si tada mislila da je ljubav.

Sa 24 godine još nosim crveni karmin. Niko ga ne razmazuje i zahvalna sam zbog tog. Jer tako mi dobro stoji, zašto da ga neko pokvari?

Izlazim s posla sat vremena kasnije iako je petkom radno vrijeme skraćeno, stavljam crveni karmin i žurim u Delikatesnu da vidim Ivu. Makedonija je opet tu i sve je kako treba, dešavaju se nevjerovatne stvari, upoznajem nevjerovatne ljude i srećem one koje dugo nisam vidjela. I nije važno što ona nije tu svaki dan, važno je što smo i daleko tako blizu.

*****

Neki ljudi ti budu nadređeni, a onda ti postanu prijatelji. Nije važna razlika u godinama kada su gluposti kojima se smijete iste. Majda je starija, računam da je pametnija, pa završim tako što ja njoj dajem savjete. I onda je jedne nedjelje ujutro nazovem, a ona se od srca smije mojim greškama i kaže da ću se za koji dan i ja smijati. Jer, kada ćemo praviti greške ako ne sada? Nikada više nećemo biti tako mlade, tako lijepe i tako slobodne. U svakom drugom trenutku biti ćemo drugačije.

S Majdom se crveni karmin nosi u katedralu na polnoćku, pije se martini i planira novi zajeb. Život je previše kratak da bi bio protraćen.

Ona voli moju crvenu kosu. A ja volim njen zarazni smijeh, njene gluposti i njene godine.

*****

Prošli su mjeseci od kada je ljubav prestala, a ja sam te mjesece lakše prebrodila uz njih pet i milion nijansi crvene. Crveni karmin, crvena kosa, crveni lak i crvena haljina i danas liječe slomljeno srce. A crvena najbolje ide uz moje prijateljice.